Onze klant, de koeltechnische groothandel ECR-Nederland, heeft onlangs in korte tijd een compleet vernieuwde webshop gerealiseerd.
De website van ECR-Nederland was al een aantal jaar oud, dus het was hoog tijd voor vernieuwing. Uitgaande van de bestaande productinformatie mocht de gehele site een frisse uitstraling krijgen met een verbeterde navigatie en een helder opgezet productassortiment. ECR-Nederland wilde graag snel live gaan met de nieuwe website, en er is voor aanvang goed nagedacht over de opzet, vormgeving en inhoud van de site. Op deze manier konden er snel stappen worden gezet.
“Het hielp dat we vooraf echt al een duidelijke visie hadden.” Vertelt Sanne, marketing- en communicatie specialist bij ECR-Nederland. “Daardoor konden we snel starten. Guidance heeft onze ideeën qua opzet en ontwerp supergoed vertaald naar een mooie webshop. We zijn blij met het prachtige eindresultaat.“
ECR-Nederland wilde de website - naast het uitgebreide assortiment - ook voorzien van veel informatieve pagina’s zoals projectvoorbeelden en uitgebreide downloadpagina’s. Dit was vanwege het schrijven van alle teksten misschien nog wel het meeste werk.
“Na akkoord op de offerte is het vlot gegaan. Ook de implementatie ging snel.” Gaat Sanne verder. “Daarna was het natuurlijk aan ons om de site te vullen. Hier ging net wat meer tijd in zitten dan gedacht omdat we veel nieuwe informatie wilden toevoegen. Maar toch hebben we ook dit vlot kunnen realiseren mede dankzij de gebruiksvriendelijke webeditor waar je supersnel leuke pagina’s mee maakt.”
Het is ECR-Nederland gelukt om in korte tijd een prachtige webshop op te zetten met alles erop en eraan. Toch blijft er na livegang fanatiek aan de site gewerkt worden. “Een website is naar mijn mening nooit écht 100% klaar” zegt Sanne. “Je moet blijven updaten, blijven finetunen en de site in ontwikkeling houden. We hebben veel ideeën die we in de toekomst toe willen voegen om de gebruikerservaring nog beter te maken.”
De website werd gelanceerd rond dezelfde tijd als een belangrijk evenement in de koeltechniek, wat natuurlijk een prachtig moment was om de nieuwe website te presenteren. Er zijn dan ook ontzettend veel positieve reacties op gekomen, en zelfs e-mails van klanten met complimenten.
Het bleef niet alleen bij mooie woorden, want sinds de livegang is het aantal account-aanvragen verdrievoudigd! Zelfs bestaande klanten die voorheen nooit online bestelden vragen nu inloggegevens aan.
Als bedrijf bent u constant in ontwikkeling en zullen er regelmatig nieuwe producten, pagina’s en nieuwsberichten bijkomen. Wanneer de nieuwe website is gelanceerd moet er soepel doorgewerkt kunnen worden om al deze punten in de site te verwerken. En daarbij is een flexibele web-oplossing natuurlijk wel een must.
Voor het beheren van uw assortiment adviseren we het Catalogger PIM systeem, en als web-oplossing sluit Stentor hier naadloos op aan. De bijbehorende Stentor webeditor maakt het eenvoudig om zelfstandig pagina’s aan te maken en te bewerken.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Guidance via telefoonnummer 010 264 23 23 of het onderstaande formulier invullen.
Maandelijks waardevolle inspiratie, tips en updates op het gebied van B2B e-commerce en databeheer in je inbox?
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.