Bij Riho wordt de catalogus succesvol ingezet in de dealer showrooms in binnen- en buitenland. Dankzij de catalogus krijgen consumenten een duidelijk beeld van het assortiment en kan de dealer gemakkelijk verschillende opties en prijzen laten zien.
Riho is producent van ligbaden, badkamermeubelen en douches van hoogwaardige kwaliteit
De catalogus wordt voornamelijk gebruikt door de Riho dealers in showrooms. “De catalogus is een combinatie tussen inspirerende beelden en belangrijke informatie waardoor de dealer zijn klant enthousiast kan maken en snel verder kan helpen.” Vertelt Jolien Swillen, marketing specialist bij Riho. “Het is namelijk onmogelijk om al onze producten fysiek te tonen in de showroom van onze klanten, daarom hechten we ook zoveel belang aan de productafbeeldingen en bijhorende prijstabellen. De dealer kan ook gemakkelijk bladeren in de catalogus en heeft zo een goed overzicht van onze collectie en de bijbehorende verkoopprijzen.”
De productcatalogus wordt door Riho helemaal geautomatiseerd opgemaakt (met de Catalogger PRINT en Catalogger PIM oplossing van Guidance) wat zorgt voor een professionelere look, gemakkelijker databeheer, een snellere workflow en minder fouten.
Jolien is zeer tevreden met het resultaat van de geautomatiseerde catalogus. “Voorgaande jaren werd de catalogus van A tot Z handmatig opgemaakt waarbij het lastig was om alle informatie netjes in de layout te krijgen. De catalogus gaf dan ook een rommelig beeld.” Vertelt ze. “Met Catalogger wordt er met templates gewerkt waardoor er uniformiteit - en dus een professionelere uitstraling - ontstaat.”
Dankzij automatisering is er voor Riho veel mogelijk op het gebied van layouts, referenties en het publiceren in verschillende talen (Nederlands, Duits en Frans). Riho maakt ook gebruik van verschillende soorten layouts binnen hun boek. Van bad- en douche-overzichten tot een uitgebreide badkamermeubilair artikellijst. Voor elke productgroep is er nagedacht over een layout waarmee de informatie het meest overzichtelijk wordt weergegeven en zo gemakkelijk is af te lezen voor de dealers.
In de bad- en douche sectie van de catalogus is er alle ruimte voor productinformatie, bijbehorende producten en optionele uitbereidingen. Daarnaast worden er (geautomatiseerde) referenties gelegd naar een complete optie lijst en de lijntekeningen. Dealers kunnen zo gemakkelijk door de catalogus navigeren en snel alle opties tonen.
Één van de grootste voordelen van geautomatiseerde opmaak in combinatie met het PIM is natuurlijk het gemak waarmee de data beheerd kan worden. Bij Riho zorgt dit intern voor een snellere workflow en dus tijdwinst. Jolien vertelt: “Grotere aanpassingen en prijswijzigingen worden gemakkelijker doorgevoerd dan wanneer dit op elke pagina handmatig zou moeten gebeuren. Daarnaast kunnen we onze data veel gemakkelijker en overzichtelijker beheren. Omdat grote delen data sneller verwerkt konden worden hebben we veel tijd gewonnen en er waren dit jaar opvallend minder fouten in de prijslijst ten opzichte van vorige jaren.”
Bij Guidance horen we van veel van onze klanten dat dealers liever met de catalogus werken dan met de website, en bij Riho is dat niet anders. Het feit dat producten, bijbehorende opties, technische tekeningen en prijstabellen gemakkelijk kunnen worden opgezocht en doorgebladerd samen met de consument is ontzettend waardevol. Jolien bevestigt dit: “Ondanks dat het digitale aspect in bedrijven belangrijker wordt, merken we dat onze klanten nog erg graag met een papieren catalogus werken. We blijven de catalogus dus ook zeker jaarlijks maken!”
Heeft u een vraag of wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw bedrijf? U kunt het formulier vrijblijvend invullen of direct contact opnemen met onze specialisten via telefoonnummer 010 264 23 23
Maandelijks waardevolle inspiratie, tips en updates op het gebied van B2B e-commerce en databeheer in je inbox?
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.