Hogere ranking in zoekmachines, klantenbinding en meer verkeer naar uw website? Deze doelstellingen kunnen allemaal behaald worden met het opzetten en bijhouden van een blog of nieuws sectie op uw bedrijfswebsite. Wij geven 5 tips om u op weg te helpen
Het opzetten en bijhouden van een blog biedt voor bedrijven vele voordelen, voornamelijk voor de SEO (search engine optimalisatie). Door wekelijks nieuwe teksten op de website te plaatsen ‘ziet’ google namelijk dat de website actief is, en zal deze hoger in de zoekresultaten zetten. Wordt er geschreven over een breed aantal verschillende onderwerpen, dan zal de website ook vindbaar zijn op veel meer zoekwoorden en zoektermen dan voorheen.
Naast deze SEO voordelen maakt een website met een goede blog / nieuwspagina óók een zeer goede indruk bij (potentiele) klanten. Een bedrijf met informatieve blog artikelen zal een deskundige indruk wekken, wat bij de klant een gevoel van vertrouwen achterlaat. En met een betrouwbaar en deskundig bedrijf zal een klant graag zaken willen doen.
Wat worden de onderwerpen van de nieuwspagina of blog? Het vinden van onderwerpen is voor veel bedrijven direct de grootste uitdaging. Begin daarom het liefst met een brainstorm: Schrijf alle onderwerpen en steekwoorden op die in gedachten komen. Bedenk bij deze steekwoorden wat u er allemaal over kunt vertellen.
Houd bij het brainstormen voor artikelen altijd uw doelgroep in gedachten. Wat zal de doelgroep interessant vinden? Waar zouden ze graag meer over willen lezen? Maak eventueel een doelgroep analyse.
Naast artikelen waarin u de lezer iets leert of mee adviseert, kan er natuurlijk ook geschreven worden over de ontwikkelingen binnen het bedrijf zelf. Waar is het bedrijf intern mee bezig? Zijn er vernieuwingen in het bedrijf of in de branche? Komt er een vakbeurs aan? Misschien komen er regelmatig nieuwe producten binnen: kies er een aantal uit en schrijf er een kort artikel b
Na het vaststellen van het onderwerp en het schrijven van de artikel moet er nog een pakkende titel bedacht worden. Probeer met de titel en korte introductietekst om de lezer nieuwsgierig te maken naar het artikel. De titel “vakbeurs 2015 komt eraan” zal waarschijnlijk minder interesse opwekken dan “De vakbeurs 2015 belooft een groot succes te worden”.
Naast het schrijven van een goed artikel is de presentatie ervan net zo belangrijk, Nodigt de tekst niet uit tot lezen, dan zal de bezoeker de pagina direct weer verlaten.
Zo zorgt u voor een uitnodigende tekst:
Het bijhouden van een blog wordt vaak onderschat. Uiteindelijk gaat er in het bedenken van het onderwerp, het onderzoek, het schrijven van de tekst en het online publiceren meer tijd zitten dan verwacht.
Om te zorgen dat er consistent geblogd wordt kan het beste een planning worden gemaakt. Houd een document bij met een lijst met onderwerpen, en wanneer deze geplaatst moeten worden. Schrijft u een artikel over een aankomende beurs, dan wilt u dat artikel natuurlijk minimaal 1 maand van tevoren op uw website plaatsen, en niet een dag van tevoren.
Het wiel hoeft natuurlijk niet elke keer opnieuw uitgevonden te worden. Vooral voor beginnende bloggers of schrijvers kan het behulpzaam zijn om eens te kijken hoe anderen het aanpakken. Analyseer de titels, teksten en de opzet van de pagina. Wat maken ze goed of juist niet goed? Pas deze bevindingen daarna toe in het eigen blog en geef er een eigen draai aan.
Vul het onderstaande formulier in of neem direct contact op met Guidance via telefoonnummer 010 - 264 23 23.
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.