Catalogger 10 (PIM en PRINT) is voorzien van veel handige features en functionaliteit voor een efficiënter beheer van uw productinformatie en het gemakkelijk (geautomatiseerd) publiceren naar web en papier.
Catalogger 10 heeft een fris en helder interface. Voor extra gebruikersgemak is het menu voorzien van duidelijke knoppen waarmee veelgebruikte handelingen zoals bewerken, zoeken, het dupliceren van records en het exporteren snel verricht kunnen worden. Deze nieuwe knoppen kunnen zowel klein als groot worden weergegeven. Voor een rustige en overzichtelijke weergave is ook de look & feel van de schermen onder handen genomen.
De optie “copy fields” maakt het mogelijk om informatie van één of meerdere velden tegelijk te kopiëren naar velden in andere records of talen. Op deze manier kunnen overeenkomstige kenmerken van een product snel worden ingevoerd en kunnen wijzigingen in één keer worden doorgevoerd voor meerdere producten en in verschillende talen.
Met de handige optie “Copy to – and Paste from Excel” kan een groep producten vanuit Catalogger naar Excel worden gekopieerd. In Excel kan de informatie eenvoudig worden aangepast of worden aangevuld, waarna de nieuwe informatie met een muisklik weer in Catalogger kan worden geplakt.
Deze optie kan ook vanuit het Find-scherm worden gebruikt om de zoekresultaten in Excel te bewerken en daarna te updaten in Catalogger.
Voor het updaten van artikelinformatie in Catalogger wordt vaak het artikelnummer of een andere unieke code gebruikt. Dit werkt prima voor de artikelen, maar de informatie over de artikelgroepen of productgroepen heeft vaak geen unieke code.
Daarom kan in Catalogger informatie op álle niveaus eenvoudig worden geüpdatet op basis van record ID. Het record ID wordt vanuit Catalogger mee geëxporteerd, waarna gegevens op alle niveaus extern kunnen worden bewerkt of aangevuld (bijvoorbeeld in Excel). Op basis van het record ID wordt de informatie in Catalogger toegevoegd of geüpdatet.
Deze manier van werken is met name erg handig voor het aanpassen van een grote hoeveelheid informatie, bijvoorbeeld het invoeren of updaten van vertalingen.
Het up-to-date houden van de productinformatie in Catalogger kan door middel van het importeren van nieuwe informatie. Een update actie kan plaatsvinden op het gehele assortiment, een bepaalde selectie, en vanaf een bepaald niveau in het assortiment.
Na het updaten van de productinformatie in Catalogger detecteert Catalogger welke artikelen in de database niet geüpdatet zijn. Dit zijn vaak vervallen artikelen die niet meer in het ERP aanwezig. Deze niet gevonden artikelen kunnen door Catalogger:
In Catalogger 10 wordt de wijzigingsdatum van een afbeelding bijgehouden. Op basis van deze datum kan Catalogger alle nieuwe of gewijzigde afbeeldingen vanaf een bepaalde datum of periode verzamelen en in een folder plaatsen.
Rondom de verzamelde afbeeldingen kunnen verdere processen worden ingericht. Zoals het geautomatiseerd omzetten van de verzamelde afbeeldingen naar het gewenste internetformaat en het verplaatsen van deze afbeeldingen naar de server(s) voor gebruik op het web
Als er in Catalogger meerdere talen aanwezig zijn wordt de navigatie boomstructuur ook in de desbetreffende taal getoond. Op deze manier zien gebruikers de productbenamingen in hun eigen taal.
Bij het invoeren van gegevens kan gebruik worden gemaakt van pull-down menu’s met voor gedefinieerde waarden, waarbij 1 of meerdere waarden gekozen kunnen worden. Per taal kunnen de waarden die worden getoond in een pull down menu verschillen.
In Catalogger zitten er veel verschillende mogelijkheden om snel het assortiment te doorzoeken. Enkele mogelijkheden:
Catalogger kan worden uitgebreid met de ETIM classificatie module waarmee producenten hun productassortiment kunnen classificeren, aanleveren aan datapools zoals 2BA, en inzetten voor hun website en papieren publicaties. Groothandels kunnen geclassificeerde bestanden van producenten inlezen en gebruiken voor de webshop en/of generatie van een papieren catalogus.
Met de classificeerde gegevens kan vanuit Catalogger direct een papieren catalogus of webshop worden gemaakt. Hierbij wordt de classificatie-structuur gevolgd. Omdat onder een productklasse zeer veel producten kunnen vallen, kunnen er in Catalogger nog extra niveaus worden gecreëerd, Uiteraard is het ook mogelijk om de classificatie gegevens te verrijken met eigen informatie, een eigen structuur en afbeeldingen voor de catalogus of webshop.
Het importeren van databestanden in de Catalogger database en het genereren van Adobe InDesign, Adobe FrameMaker of andere exportbestanden (bijvoorbeeld voor het web) is in Catalogger 10 aanzienlijk versneld.
Bij de opzet van een artikeltabel wordt onder andere het aantal kolommen, de volgorde van de kolommen en de breedte van een kolom gedefinieerd. De opzet van zo’n tabel voor gebruik in een papieren catalogus of prijslijst kan in Catalogger in het overlayscherm worden vastgelegd. Met de Table specs and tuning module worden de tabellen in InDesign geheel automatisch opgemaakt op basis van de waarden in een database-veld. De tabellen worden vormgegeven aan de hand van de specificaties die in het veld zijn opgenomen:
Bij het opbouwen van een tabel analyseert Catalogger eerst de gegevens (waardes) die opgenomen moeten worden. Vervolgens wordt op basis van de opgegeven lay-out specificaties een tabel gecreëerd met een optimale indeling van de kolommen binnen de opgegeven tabelbreedte met een precisie van 1 mm nauwkeurig. Met name voor catalogi waarin veel tabellen met verschillende kolombreedtes voor komen is het werken met de Table specs en tuning module ideaal.
Catalogger 10 werkt uiteraard naadloos samen nieuwste versies Adobe InDesign CC2017 en Adobe FrameMaker 2017. Het werken met eerdere InDesign versies (CS6 en hoger) blijft ook mogelijk, maar Catalogger features die gebruik maken van een meer recente InDesign versie worden dan niet ondersteund. De Adobe FrameMaker versie FM 11 en hoger zijn te combineren met Catalogger 10. Met FM 9.0 en FM 10.0 kan nog wel worden gewerkt, maar niet alle Catalogger 10 features worden bij deze FrameMaker versies ondersteund.
Naast de bovengenoemde aanpassingen zijn er ook talloze kleine updates en verbeteringen doorgevoerd, zoals:
Vul het onderstaande formulier in of neem direct contact op met Guidance via telefoonnummer 010 - 264 23 23.
Maandelijks waardevolle inspiratie, tips en updates op het gebied van B2B e-commerce en databeheer in je inbox?
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.