Voor de klanten van Majestic, leverancier van persoonlijke beschermingsmiddelen, staat voor begin 2017 de introductie van een nieuwe productcatalogus gepland. In mei 2016 stelde Majestic zich nog de vraag of zijn klanten nog wel een gedrukte productcatalogus nodig hebben, naast een webshop waarin alle artikelen inclusief voorraadindicaties, prijzen en productspecificaties te vinden zijn. Na onderzoek was het antwoord duidelijk: JA.
Majestic heeft een grondig onderzoek gedaan bij zowel klanten als personeel, om te ontdekken of er nog behoefte is aan een gedrukte catalogus. In dit artikel laten we Majestic aan het woord.
“In dit digitale tijdperk vroegen wij ons af of een gedrukte catalogus nog steeds noodzakelijk was.” Vertelt Jochem Krijgsman (Product Data Specialist bij Majestic). “In april 2016 hadden wij net een nieuwe webshop gelanceerd waarop veel productinformatie te vinden is zoals bruto en netto prijzen, voorraadindicaties, productspecificaties, etc. Deze product data komt rechtstreeks uit ons SAP-systeem en wordt regelmatig geüpdatet. Nu we dit hebben, vroegen we ons af of klanten nog behoefte hebben aan een gedrukte versie. Een gedrukte versie is immers snel verouderd, maar het merendeel van de respondenten antwoordden hierop ‘ja’.”
Het onderzoek werd intern en extern uitgevoerd. Wij vonden het belangrijk dat we hierin niet alleen de mening wisten van onze klanten, maar ook die van onze verkopers. Voor onze klanten (handelsondernemingen) bestond de vragenlijst uit twaalf vragen. De belangrijkste uitkomsten waren:
“De conclusie is dan ook dat, ondanks dat alle product data ook online beschikbaar is, de meeste klanten nog behoefte hebben aan een gedrukte versie om uiteenlopende redenen. Het is dan ook niet verstandig om alleen onze product data online aan te bieden, maar beide media beschikbaar te stellen zodat we voldoen aan de wensen van onze klanten.” aldus Jochem Krijgsman. “Samen met Guidance hebben we voor deze nieuwe catalogus ook direct een nieuwe layout gerealiseerd. Guidance heeft ons enkele jaren geleden namelijk ook goed geholpen met het maken van de vorige layouts en het inladen van de product data voor het creëren van een gebruiksvriendelijke catalogus. Momenteel zijn we bezig met de databestanden, waarna we met behulp van Catalogger snel een nieuwe catalogus op kunnen zetten.’’
Majestic Products B.V. is een internationaal opererende importeur/groothandel op het gebied van Persoonlijke Beschermingsmiddelen en onderdeel van het beursgenoteerde en wereldwijd opererende Bunzl Plc (www.bunzl.com). Majestic levert vanuit een ultramodern distributiecentrum in Bergen op Zoom een totaalpakket aan persoonlijke beschermingsmiddelen aan handelsondernemingen in alle takken van industrie in de Benelux en de rest van Europa.
Vul het onderstaande formulier in of neem direct contact op met Guidance via telefoonnummer 010 - 264 23 23.
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.