Wilt u op een makkelijke manier meer aan uw online marketing gaan doen? Met de Stentor webeditor kunt u zelf eenvoudig landingspagina’s maken gericht op conversie.
Een landingspagina, wat is dat precies? Dit is de algemene term voor een marketinggerichte websitepagina waarop u bezoekers wilt laten binnenkomen, om ze vervolgens richting een conversie te sturen. De conversie kan het aanschaffen van een product zijn, het aanvragen van een infosheet of offerte, of bijvoorbeeld het doorklikken naar een andere pagina/functionaliteit op de website.
Landingspagina’s worden vaak ingezet bij promotionele mailings, advertenties en social media posts, maar zijn ook belangrijk voor uw SEO. Over SEO (zoekmachine optimalisatie) schreven we al eerder een blog: klik hier.
EBT maakt voor al hun doelgroepen aparte landingspagina's.
Goede landingspagina’s zijn een onmisbaar stukje marketing voor vrijwel alle ondernemingen, maar wat maakt nou een goede landingspagina? En hoe zet je zo’n pagina op? Dit is natuurlijk per onderwerp/product verschillend, maar we hebben voor u een aantal richtlijnen en tips waarmee u met de Stentor webeditor een prachtige en effectieve pagina kunt opzetten.
De Stentor webeditor zit vol met handige kant-en-klare elementen waarmee u snel een mooie, duidelijke en converterende landingspagina opzet. Onderstaande 3 elementen zijn wat ons betreft echte musthaves.
Dé absolute musthave voor een productgerichte landingspage is het productkaartje. Met dit kaartje worden productgegevens dynamisch opgehaald (uit het assortiment) en getoond in een tegel. De gehele tegel is een link naar de productpagina, maar er is ook een mogelijkheid om een ‘plaats in winkelwagen’ knop toe te voegen onder de tegel. Makkelijker kunt u het de bezoeker (en uzelf) niet maken!
Onze Duitse klant Promoos maakt op veel plekken gebruik van de productkaartjes.
De mooiste manieren om een product of productserie uit te lichten zijn galerijen en video’s. Een YouTube video is uiteraard binnen enkele seconden geplaatst tussen de tekst, maar een video als afbeelding over de gehele breedte van het scherm is ook mogelijk, en zorgt voor een knallende binnenkomer. Want een marketingpagina mag natuurlijk niet saai zijn.
Met de galerij kunnen afbeeldingen goed worden gegroepeerd, zodat de bezoeker er zelf op het gemak doorheen kan bladeren. In de galerijen kunnen ook eenvoudig teksten en links worden toegevoegd.
Hospidex maakt veel gebruik van galerijen en combineert dit met aanvullende informatie, downloads en links.
Is het doel van uw landingspagina om de bezoeker meer informatie aan te laten vragen? Dan is een custom formulier onmisbaar. U kunt zelf eenvoudig een formulier maken met aankruisvakjes, dropdowns, een datumprikker, de mogelijkheid om een bestand bij te voegen en meer. En ook de tekst op de knop is zelf in te stellen, waardoor u de aanvraag helemaal kunt finetunen. Ook leuk om te weten is dat u kunt opgeven naar welke e-mailadressen de aanvraag intern verstuurd mag worden. Zo komt de aanvraag direct op de juiste afdeling terecht!
Ridder maakt gebruik van een mooi vormgegeven custom formulier voor de aanvraag van meer informatie.
Zoals we in het begin al aangaven zijn landingspagina’s niet alleen een goed hulpmiddel bij mailings en advertenties, maar kunnen ze ook heel geschikt zijn om organisch verkeer via Google te verkrijgen. Hoe meer landingspagina’s u opmaakt, en hoe groter de kans dat een bezoeker uw website vindt via zoekmachines. En met een goed geoptimaliseerde landingspagina kan de bezoeker natuurlijk zomaar een klant worden!
Verkoopt u producten van speciale merken? Maak hier dan aparte merkenpagina’s voor. Zo krijgt de bezoeker een goed overzicht van uw aanbod, en met behulp van de productkaartjes kunt u hem heel snel richting die bestelknop sturen.
Een voorbeeld van de merkenpagina, deze wordt standaard meegeleverd bij Stentor projecten.
Zijn de producten die u verkoopt geschikt voor verschillende branches? Dan kan het bij een groot assortiment lastig zijn om de producten te vinden die bij uw bezoeker passen. Dankzij een doelgroepgerichte landingspagina kunt u de bezoekers heel gemakkelijk suggesties geven voor de productgroepen en producten die voor hen relevant zijn.
Veel van onze klanten hebben ‘m al; de projectenpagina. De uitgelezen plek om te laten zien welke mooie projecten er al gerealiseerd zijn met behulp van uw producten. Deze pagina’s hebben de potentie om uw bezoeker sterk te overtuigen van de kwaliteit van de producten, dus ook hier is het slim om de productkaartjes en/of de offerte aanvraag veel aandacht te schenken. En vraag de projectverantwoordelijke ook eens om een mooie quote, zodat u op deze pagina ook een testimonial kan toevoegen.
ECR-Nederland heeft een prachtige sectie met mooi vormgegeven projectverhalen.
Deze laatste suggestie is misschien een open deur, maar het is toch goed om nogmaals te benoemen. Een blogartikel is namelijk ‘stiekem’ ook een landingspagina! Wanneer u blogs schrijft over specifieke onderwerpen kunt u ze op exact dezelfde manier inzetten: als achterliggende pagina bij een mailing, advertentie, of gewoon voor SEO. Naast merken, projecten en producten heeft u vast nog meer te vertellen over uw bedrijf, uw branche, uw oplossingen of uw tips. Aarzel niet om hier een mooie blog over te schrijven; wanneer u dit regelmatig doet zal dit mooie resultaten voor uw bedrijf opleveren. Wij spreken uit ervaring! 😊
Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden van onze Stentor software. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Guidance via telefoonnummer 010 264 23 23 of het onderstaande formulier invullen.
Maandelijks waardevolle inspiratie, tips en updates op het gebied van B2B e-commerce en databeheer in je inbox?
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.