De kans is groot dat u de vraag van uw klanten en gebruikers al gekregen hebt: overstappen op een responsive design. Wat maakt een responsive design voor uw gebruikers nou echt zo waardevol?
Mobiele telefoons en ook tablets zijn natuurlijk niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Voor bijna iedereen is een mobiele telefoon een tool om informatie op te zoeken waar de gebruiker zich ook bevindt. Zo wordt de telefoon ook steeds meer en steeds vaker gebruikt om websites te raadplegen.
Het is daarom belangrijk om de mobiele weergave van uw website te optimaliseren. Alle informatie die u op uw desktop-variant toont is dan ook terug te vinden is in de mobiele view. Uw klanten zullen dit enorm waarderen.
Uw gebruikers en uw potentiële klanten zijn op zoek naar informatie. Dit kan informatie zijn over uw bedrijf, over de productcategorieën (wat verkoopt u?) of gedetailleerde informatie over een specifiek artikel. Het is natuurlijk belangrijk dat al deze informatie te vinden is, maar net zo belangrijk is hoe deze informatie getoond wordt.
Met een website die niet responsive is kan een bezoeker via zijn mobiele telefoon of tablet minder goed uit de voeten; de knoppen zijn niet geoptimaliseerd voor het touchscreen, de letters zijn vaak klein en onleesbaar waardoor er onhandig moet worden ingezoomd en de informatie is over de hele pagina verdeeld waardoor de gebruiker links, rechts, boven en onder moet scrollen en zoeken.
Een responsive website kent deze problemen niet. Één en dezelfde website past zich aan aan meerdere schermen waarbij is nagedacht over de beste informatieweergave per device. Bezoekers hoeven niet te rommelen met speciale url’s voor mobiele website varianten. Ze hebben automatisch een perfecte vertoning op alle verschillende smartphones, tablets, mini laptops én extra grote desktop schermen.
Een responsive website of webshop is een belangrijk deel van de omnichannel ervaring waarbij alle communicatie- en verkoopmiddelen stipt op elkaar zijn afgesteld en de gebruiker op elk platform dezelfde informatie in dezelfde stijl makkelijk en snel terug kan vinden.
Waar het een aantal jaar geleden een must was om bijvoorbeeld de homepage op de mobiele website niet te tonen maar direct te beginnen met het assortiment of om ervoor te kiezen om bepaalde informatie mobiel niet te tonen, ontstaat er bij de gebruiker nu steeds vaker de behoefte om dit soort verschillen zo minimaal mogelijk te maken. En dat is het voordeel van een responsive design – álles hetzelfde, maar dan geoptimaliseerd voor het gekozen device.
Vul het onderstaande formulier in of neem direct contact op met Guidance via telefoonnummer 010 - 264 23 23.
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.