De nieuwe versie van Stentor - de webshop oplossing voor groothandels en producenten - is vanaf nu beschikbaar! Onder andere de zoekmachine optimalisatie, assortimentspagina’s en de zoekfunctionaliteit is weer verbeterd. Daarnaast zijn er veel nieuwe features voor de webeditor en is er een verbeterde layout.
Bekijk de Stentor 6.5 demo siteAlle url’s kunnen worden voorzien van de productnaam en bijbehorende omschrijving. Bijvoorbeeld “nl/producten/ijsconservatoren/caravell-ijsconservator-174-liter”
Het kruimelpad laat nu het volledige pad zien, van home tot en met de artikeldetailpagina.
Op het groepsniveau, onder de producttegels, kan een uitgebreide SEO-geoptimaliseerde omschrijving worden geplaatst.
De SEO report tool van de webeditor is uitgebreid met een aantal checks. De tool geeft nu bijvoorbeeld aan als een omschrijving te lang is, en zelfs specifiek hoeveel karakters er teveel in staan.
In zowel het assortiment als op de webeditor pagina’s kan nu worden ingesteld dat een link als no-follow is bedoeld en dat Google hier geen waarde aan hoeft te geven.
De geselecteerde productfilters worden nu overzichtelijk bovenaan de pagina weergegeven. Hier kan in één oogopslag teruggevonden worden welke filters er actief zijn, en kunnen ze ook weer direct uitgezet worden.
Bij uitgebreide/lange tabellen is het soms lastig om het juiste product terug te vinden. Daarom kan er vanaf nu eenvoudig door de tabel worden gezocht op trefwoord, en kan er gesorteerd worden op artikelnummer of prijs (zowel oplopend als aflopend).
Om de tabel nog overzichtelijker te maken kan de gebruiker zelf kiezen hoeveel resultaten hij per pagina wil tonen, en kan met behulp van de paginering makkelijk worden gebladerd.
Artikelen kunnen speciale trefwoorden conbinaties meekrijgen, waardoor het zoeken makkelijker wordt. In plaats van enkele woorden kunnen er combinaties worden gemaakt. Artikelen die wat meer aandacht mogen krijgen kunnen op deze manier geboost worden.
De basislayout van de productpagina’s is overzichtelijker en flexibeler opgezet. De linker kolom is nu gereserveerd voor de afbeeldingen, video’s en downloads, en de rechterzijde voor e-commerce en alle producteigenschappen. Dit is een uitgangspunt; de layout kan natuurlijk worden aangepast en uitgebreid op basis van uw wensen.
Titels en teksten kunnen via de webeditor eenvoudig in het midden of rechts worden uitgelijnd. Tevens kan er eenvoudig een witte achtergrond achter de tekst worden geplaatst, of een achtergrond in de huisstijlkleur.
Ook in de hero’s kan eenvoudig worden ingesteld waar de content moet worden geplaatst. Bijvoorbeeld gecentreerd, rechtsboven of linksonder.
Hero afbeeldingen kunnen eenvoudig geheel responsive worden gemaakt. Waar de afbeelding normaal een standaard hoogte mee kreeg via de css, kan nu via de webeditor worden bepaald hoe hoog de foto moet zijn op de verschillende schermformaten.
De contactpagina is voorzien van een volledig werkende Google maps kaart op de plek van de hero afbeelding. Op het kaartje kan – net als bij de normale hero’s – ook teksten en andere componenten worden geplaatst.
In plaats van een afbeelding kan er ook een video hero worden ingesteld welke een filmpje vanuit YouTube laat zien. Ook op de video kunnen extra componenten worden geplaatst.
Het is nu mogelijk om geanimeerde gif afbeeldingen te plaatsen.
Stentor is nu standaard voorzien van merkenpagina’s. Hierbij hoort een overzichtspagina met alle merken op een rij, en achterliggende pagina’s voor meer informatie over een specifiek merk. Met de webeditor zijn deze pagina’s eenvoudig naar eigen inzicht aan te passen.
Barcodes kunnen via de app gescand worden en direct in de winkelwagen worden geplaatst.
De app toolbar is naar de onderkant verplaatst voor een betere bediening.
Tijdens het laden wordt de voortgang getoond.
PHP 7.3, PostgreSQL 11.3, Solr 8.0 support.
De demo site heeft een kleine make-over gehad om hem duidelijker en gebruiksvriendelijker te maken. Tevens heeft hij een nieuwe look met duidelijke prijzen, meer bold teksten en verbeterde pagina lay-outs.
Ook de pop-up afbeeldingen kunnen nu voorzien worden van een omschrijvente alt-titel. Voor slechtzienden kan een screenreader voorlezen wat het plaatje voorstelt.
Talen en regio’s kunnen vanaf nu beter worden samengesteld. Bijvoorbeeld een combinatie van een Belgische site met daarin Franse teksten.
De publicatiedatum (zoals getoond in de pagina) is nu losgekoppeld van de begin-datum, zodat ze onafhankelijk van elkaar ingesteld kunnen worden. Wanneer de datum is verstreken zal het bericht automatisch onzichtbaar worden.
Vul het onderstaande formulier in of neem direct contact op met Guidance via telefoonnummer 010 - 264 23 23.
Maandelijks waardevolle inspiratie, tips en updates op het gebied van B2B e-commerce en databeheer in je inbox?
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.