Door uw website uit te breiden met extra pagina’s voor informatieve- en marketingdoeleinden kunt u uw bedrijf of merk sterker positioneren en de producten nog overtuigender neerzetten. We hebben 7 manieren om uw website te verrijken op een rij gezet ter inspiratie.
Een belangrijk onderdeel van ons webplatform is de webeditor waarmee u op een gemakkelijke en visuele manier pagina’s kan opmaken zonder technische kennis. Pagina’s die – naast het productassortiment zelf – essentieel zijn voor het promoten en verduidelijken van de producten en uw bedrijf.
Hieronder lichten we 7 manieren toe waarop het CMS kan worden ingezet voor o.a. verbeterde SEO, meer (merk)overtuiging, meer duidelijkheid, en verbeterde online marketing. Onderstaande voorbeelden zijn van Guidance klanten die de pagina's zelf hebben opgezet met de Stentor webeditor.
De voordelen: een sterker merk met meer overtuigingskracht, opvallen tussen de concurrentie.
Het verhaal achter uw merk wordt steeds belangrijker, zeker wanneer u de consument direct wil aanspreken. Wat zijn de core values van het bedrijf/merk, wat is het achterliggende verhaal, de geschiedenis, de missie, en hoe maakt het bedrijf /merk het leven van de consument beter? Voor dit verhaal zijn opvallende teksten in combinatie met sfeer- en productbeelden – en dus het CMS - essentieel. Het merkverhaal begint al op de homepage en kan op elke volgende pagina worden doorgetrokken.
De voordelen: klantgerichtere marketing, duidelijkheid, meer SEO kansen.
Levert u producten voor verschillende branches? Het is vrijwel onmogelijk om deze klantgroepen allemaal effectief aan te spreken en te informeren vanuit een algemene pagina met een algemeen verhaal. Specifieke pagina’s per branche zijn hiervoor de oplossing. Per branche kunt u een verhaal vertellen dat de vragen en wensen van deze doelgroep 100% beantwoordt. Met behulp van de editor kunt u naast koppen, teksten en afbeeldingen ook product-previews plaatsen die direct doorlinken naar de productpagina en verschillende buttons plaatsen die doorlinken naar andere pagina’s of het assortiment. Deze pagina's zijn ook effectief als landingpage vanuit zoekmachines.
De voordelen: overtuiging, verduidelijking, meer SEO kansen.
Ook de verschillende productgroepen/producten verdienen natuurlijk hun eigen pagina’s. Het productassortiment bevat natuurlijk al uw technische data, maar door hiernaast ook marketingpagina’s op te zetten kunt u de producten nog beter in de spotlights zetten. Met de editor zit u niet vast aan een bepaalde layout maar heeft u alle vrijheid om de pagina vorm te geven zoals u dat wilt.
De voordelen: betere bedrijfspositionering, betrouwbaarheid uitstralen.
Uw klanten écht een goede indruk geven van de waarde van uw producten en bedrijf, dat kan het best met referentiepagina’s. Neem uw bezoekers mee achter de schermen bij eerder opgeleverde projecten en geef ze een goede indruk van de expertise van uw bedrijf en de kwaliteit van uw producten.
De voordelen: overtuiging, verduidelijking, gerichter verkopen, meer SEO kansen.
Vooral voor groothandels zijn merkenpagina’s onmisbaar. Dit is dé plek waar zij de klant alles kunnen vertellen over het merk, en direct kunnen doorverwijzen naar het productassortiment. De merkenpagina's kunnen (als landingpage) ook een goede SEO strategie zijn.
De voordelen: gebruikersgemak, minder druk intern.
De veelgestelde vragen pagina heeft u vast al, maar is ook een mooi voorbeeld van de kracht van CMS. Door de meest gestelde vragen via een webpagina af te vangen zal de klantenservice minder druk zijn. In plaats van één pagina kunt u ook een stap verder gaan en een compleet menu maken waaronder verschillende informatieve en ondersteunende pagina’s kunnen vallen; een soort kennisbank.
De voordelen: gebruikersgemak, klanttevredenheid, minder druk intern.
Uiteraard voorziet u de installateur vanuit het productassortiment al van alle technische specificaties en pdf downloads, maar wat als de installateur één pagina had waar hij alle downloads overzichtelijk kan terugvinden? Dat zal zijn leven een stuk gemakkelijker maken.
Alle pagina’s die gemaakt zijn met de editor worden ook meegenomen in de zoekresultaten. Wanneer een bezoeker zoekt verschijnt er een uitklapper die de relevante producten én de met cms opgemaakte pagina’s naast elkaar toont.
Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden van onze web oplossingen waarmee u bovenstaande strategie kunt implementeren. Voor meer informatie en/of een online demo kunt u vrijblijvend contact opnemen met Guidance via telefoonnummer 010 264 23 23 of het onderstaande formulier invullen.
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.