Voor de webshop MROshop.com heeft Guidance een aantal efficiënte webservices gerealiseerd. Door middel van de webservices zijn de webshop en het ERP systeem gekoppeld waardoor klant- en bestelinformatie gelijk wordt uitgewisseld.
MROshop® is de B2B webshop van De Bruin Techniek Groep, een familiebedrijf dat al sinds 1966 actief is als regionale toeleverancier van werktuigbouwkundige kwaliteitsproducten en diensten aan industriële eindgebruikers.
Met webservices (API's )kunnen twee systemen gegevens realtime met elkaar uitwisselen. In dit geval gaat het om een koppeling tussen het ERP systeem en het webshopplatform (Stentor). De uitwisseling van de gegevens vindt direct plaats, waardoor ERP gegevens, zoals prijzen en voorraad, altijd direct beschikbaar zijn in de webshop en orderinformatie vanuit de webshop direct in het ERP systeem wordt geplaatst.
Guidance levert de Stentor webservices om informatie tussen de Stentor webshop en het ERP systeem uit te wisselen. Stentor webservices kunnen met vrijwel elk ERP systeem gekoppeld worden. Bij MROshop.com is het ERP systeem XPA gebruikt. De overige productinformatie (omschrijvingen, afbeeldingen) komt uit het Catalogger PIM systeem.
We hebben verschillende webservices gerealiseerd waardoor MROshop haar klanten van altijd up-to-date informatie kan voorzien én de informatie op de webshop en het ERP systeem altijd overeen blijven komen.. Hieronder lichten we deze toe.
Als er iets belangrijk is voor een webshop, dan is het wel dat de prijzen kloppen. Met behulp van de webservice wordt alle up-to-date prijsinformatie rechtstreeks uit het ERP systeem opgehaald en getoond in de webshop.
De volgende informatie komt mee:
Wanneer een nieuwe klant een account aanmaakt wordt deze middels de webservices ook direct aangemaakt in het ERP systeem. Het debiteurnummer dat in het ERP systeem is aangemaakt is direct ook op de webshop zichtbaar.
Aan het debiteurnummer zit vrijwel alle klantinformatie gekoppeld, en al deze gegevens worden met webservices gesynchroniseerd. Wanneer in het ERP systeem een onderdeel van de gegevens wordt aangepast (bijvoorbeeld een telefoonnummer of emailadres) zal dit ook automatisch in de webshop veranderen. En andersom, wanneer een klant bijvoorbeeld zijn adres verandert, zal dit direct in het ERP systeem worden doorgevoerd.
Wat ook onderdeel uitmaakt van de (debiteur) klantgegevens zijn de verzendkosten. In het ERP systeem geeft MROshop aan wat een klant aan verzendkosten betaalt en na welk bedrag de verzendkosten vervallen. De Stentor software zorgt ervoor dat deze informatie juist verwerkt wordt in de winkelwagen.
In het ERP systeem van MROshop kan worden aangegeven wanneer een klant op krediet mag bestellen. Voor MROshop.com is ingesteld dat nieuwe klanten automatisch nog geen limiet hebben en de eerste bestelling contant moet worden voldaan. Maar ook kan er een status aan het account worden gekoppeld die aangeeft of de klant wel of geen kredietlimiet heeft. Daarnaast bepaalt MROshop voor de overige klanten de hoogte van de limiet, en wordt dit middels de webservicevanuit de het ERP systeem in de webshop geïntegreerd.
De verschillende (bestaande) aflever- en factuuradressen worden automatisch vanuit het ERP systeem in de webshop getoond, en wanneer een klant een nieuw adres aanmaakt zal de aanpassing door de webservice worden aangepast in het ERP systeem.
Natuurlijk worden ook de nieuwe orders via webservices direct in het ERP geplaatst. Door de bestellingen op deze manier te automatiseren bespaart MROshop veel tijd (invoer hoeft niet meer handmatig te worden gedaan) én bovendien bestaat er geen kans meer op overneemfouten.
Ook wordt er bij elke bestelling automatisch een uniek ordernummer aangemaakt dat aansluit bij de werkwijze waarop MROshop de informatie in het ERP verwerkt.
Door de inzet van webservices krijgt de klant van MROshop.com persoonlijke en altijd up-to-date informatie én verlopen interne processen met betrekking tot de uitwisseling van ERP en webshop informatie efficiënt en foutloos.
Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden voor uw bedrijf. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Guidance via telefoonnummer 010 264 23 23 of het onderstaande formulier invullen.
Maandelijks waardevolle inspiratie, tips en updates op het gebied van B2B e-commerce en databeheer in je inbox?
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.